Nu är vi tillbaka igen på First PR efter lite ledighet och sköna sommardagar. För många människor är semestern slut och man kommer tillbaka till sina vardagsrutiner igen. En del påbörjar studier och andra nya jobb. Vad du än har framför dig hoppas vi du får göra det du tycker är roligt och utvecklande i höst.
Många spännande PR uppdrag
På First PR har vi en väldigt spännande höst framför oss med många olika uppdrag. Vi kommer bland annat att arbeta med PR-kampanjer, varumärkesstrategier, skriva pressreleaser och arbeta fram helt nya kommunikationsplattformar för våra kunder. Om du är nyfiken på vilka kunder vi arbetat med kan du ta en titt här. Vill du få en djupare inblick kan du få mer information om några av våra aktuella kunder på deras egna sidor: Företagsbostäder, Wolters Kluwer, Kraftstaden och Matthews Marking System för att nämna några.
PR kampanjer
Planerar du lansering av nya produkter eller tjänster i höst? Då är det hög tid att planera för en PR-kampanj. Har du arbetat fram en väl genomtänkt strategi och gjort en bra research? Då har du kommit en bit på väg i planerandet av din pr kampanj.
Det är viktigt att du har omvärldskoll och att du har kunskap om vad konkurrenterna gör eller vad som har gjorts tidigare. Det kan vara helt avgörande för om en pr kampanj ska bli lyckad eller inte. Timingen är avgörande när man sprider sitt budskap digitalt och i sociala medier. Tjänsten eller produkten som du berättar om måste naturligtvis finnas tillgänglig när man väl sätter igång. Det handlar också om att själva budskapet måste anpassas efter den kanal som du väljer att använda.
Vi hjälper till
Behöver du stöd och hjälp i arbetet med din PR-kampanj? Slå oss en signal eller skicka iväg ett mail så bokar vi in ett första möte där vi kan berätta mer om hur vi kan hjälpa till. En PR-kampanj kan man likna med ett projekt till exempel har det en tydlig början och ett tydligt slut och exakta tidpunkter när man publicerar sitt budskap och skickar ut till exempel sina pressreleaser. Som i all marknadsföring så måste man ha koll på sin målgrupp och hur man på bästa sätt når dem. Budskapet måste vara paketerat så det tilltalar såväl din publik som dina ambassadörer, bloggare och media.
Vi hörs/Malena
Senaste kommentarer