Planer

Är det dags att skriva en kommunikationsplan?

Det går fort nu snart är det advent, jul och ett nytt år fullt av nya möjligheter. Då är det bra att ha en plan, självklart bör man ha en verksamhetsplan, men det är också viktigt att ha en kommunikationsplan. Om det har jag skrivit i ett tidigare blogginlägg med titeln ”Sickan: jag har en plan” Om du tycker att det är krångligt och inte riktigt vet vad du ska ha en kommunikationsplan till, ja då får du gärna ta kontakt med mig. Om du nu står inför arbetet att skriva en plan och vill börja själv så tänk då på att få med följande delar i din kommunikationsplan:

 

  • Syfte
  • Mål
  • SWOT analys
  • Övergripande budskap
  • Målgrupp/användare
  • Ansvarsfördelning
  • Kommunikationsstrategi
  • Kanaler
  • Tidplan
  • Aktivitetsplan
  • Budget
  • Uppföljning/utvärdering

Och kom ihåg att en kommunikationsplan är inget mål det är ett verktyg för att uppnå dina och ditt företags mål! Välkommen att slå mig en signal på 072 – 398 90 24 eller skicka ett mail till: malena@firstpr.se

Inlagt av: Malena
Foto: Pixabay

 

Tags